Obsługa akumulatora litowego Skyrich LiFePO4

https://www.ekocell.pl/files/skyrich.png

 

TECHNOLOGIE:

W ramach wykorzystania bogatych doświadczeń dotyczących produkcji ołowianych akumulatorów Spółka Skyrich skonstruowała motocyklowy akumulator rozruchowy do bardzo wymagających aplikacji z technologią litowo-żelazowo-fosforanową (LiFePO4). W odróżnieniu od ołowianych akumulatorów każde ogniwo posiada napięcie nominalne 3,2 V. LiFePO4 nie zawiera elektrolitu na bazie kwasu siarkowego, ale organiczne rozpuszczalniki wiązane w separatorach. Wszystko jest zupełnie zamknięte wewnątrz skrzynki z aluminium i plastiku. Akumulator nie zawiera ołowiu, kadmu i rtęci, nie ulega sulfatacji i posiada niższe wskaźniki samo rozładowywania, z trwałością aż 1 rok.Dzięki połączeniu 4 ogniw w celu ładowania można wykorzystywać również ładowarkę do ołowianych akumulatorów (patrz rozdział „Ładowanie“), co przejawia się brakiem konieczności zmiany systemu ładowania motocykla. Akumulatory rozruchowe LiFePO4 osiągają aż 60-krotnie wyższe wartości prądu rozruchowego w odniesieniu do ich pojemności , a to wszystko przy 3x mniejszej masie niż ołowiane akumulatory. Zakładana trwałość wynosi aż 2000 cykli ładowania i od 6 do 8 lat eksploatacji. Każdy litowy akumulator marki Skyrich posiada orientacyjny wskaźnik świetlny stanu naładowania akumulatora. Wygodę stanowi również możliwość montażu w jakiejkolwiek pozycji, włącznie z pozycją do góry nogami”.

 

INSTALACJA

1. Należy zainstalować akumulator zgodnie z instrukcjami producenta motocykla.

2. Przed montażem należy skontrolować system obwodów elektrycznych, przede wszystkim ładowanie motocykla za pomocą multimetra / woltomierza.

 

Krok 1. Przyłączyć zacisk akumulatora do przewodników motocykla, czerwony przewodnik należy przyłączyć do dodatniego pola, czarny przewodnik należy przyłączyć do ujemnego pola, a następnie włączyć motocykl.

 

Krok 2. Przyłączyć woltomierz do przewodników motocykla. Czerwony przewodnik należy przyłączyć do dodatniego pola, czarny przewodnik do ujemnego pola. Woltomierz ukazuje napięcie akumulatora w otwartym obwodzie ”.

 

Krok 3. Odłączyć zacisk akumulatora od dodatniego przewodu motocykla. Woltomierz następnie ukaże wyjściowe napięcie ładowania motocykla. Nastawić obroty motocykla na 2000 obrotów i 5000 obrotów oraz skontrolować napięcie ładowania. Wartość napięcia ładowania jest prawidłowa w przypadku, gdy znajduje się ona między 14,0-15,0 V. Akumulator można używać - będzie normalnie pracować. Akumulator nie może zostać w pełni naładowany w przypadku, gdy napięcie ładowania jest niższe niż 14,0 V. W przypadku, gdy napięcie ładowania jest wyższe niż 15,0 V, zostanie przeładowany. Oba wspomniane stany w określonym stopniu przyczyniają się do uszkodzenia akumulatora, dlatego system ładowania motocykla przed instalacją akumulatora winien zostać wyregulowany lub naprawiony.

 

Krok 4. Wyłączyć silnik motocykla i wyjąć klucz. Przyłączyć multimetr szeregowo do baterii (przełączony na zakres miliamperów) a potem skontroluj zużycie prądu w miliamperach. Upewnić się, że w momencie, gdy motocykl pozostaje w stanie spoczynku prąd jest mniejszy niż 1 mA.

 

Krok 5. W przypadku, gdy motocykl przejdzie wyszczególniony powyżej test akumulator litowy marki Skyrich może zostać w nim zainstalowany.

 

3. Akumulatory litowo-jonowe należy wybierać zgodnie z modelem motocykla lub jego fabrycznego odpowiednika akumulatora kwasowo ołowianego.

 

4. Przed instalacją należy skontrolować napięcie akumulatora, a w przypadku, gdy jest ono niższe niż 12,4 V, najpierw należy akumulator doładować (postępując zgodnie z instrukcjami ładowania).

 

5. Należy wyjąć ołowiany akumulator zgodnie z instrukcją użycia motocykla, przy czym należy najpierw odłączyć ujemny zacisk a następnie dodatni zacisk. Zapobiegnie to powstaniu zwarcia.

 

6. Porównanie oryginalnej baterii i akumulatora litowo-jonowego.

 

Po pierwsze, należy sprawdzić biegunowość baterii, być taka sama, prosimy o kontakt, jeżeli jest inna Następnie sprawdzić wymiar baterii, długość, szerokość i wysokość, prosimy o kontakt z nami, jeśli bateria litowo-jonowa być zbyt duża, aby ją zainstalować.

 

W normalnych okolicznościach litowo-jonowy akumulator powinien być tej samej wielkości lub mniejszy niż pierwotny akumulator. W przypadku analogicznych wymiarów akumulator można bezpośrednio zainstalować. W przypadku, gdy jego rozmiar jest mniejszy należy użyć znajdujące się opakowaniu podkładki dystansowe. Podkładki można połączyć w taki sposób, aby wysokość nowego akumulatora odpowiadała pierwotnemu akumulatorowi . Element składowy opakowania stanowi również przylepna płyta piankowa, którą można nalepić po bokach lub na spodnią część w taki sposób, aby rozmiary odpowiadały wielkości pierwotnego akumulatora.

 

Uwaga: W czasie podłączania należy dbać o poprawną polaryzację akumulatora - nowy akumulator musi zostać podłączony w taki sam sposób. Należy dbać o należyte dokręcenie kontaktów. W przypadku luźnychpołączeń mogłoby dojść do iskrzenia i uszkodzenia akumulatora. Należy skontrolować wymiary nowego akumulatora, a więc jego długość, szerokość i wysokość. W przypadku, gdy akumulator litowo-jonowy jest zbyt duży, co uniemożliwia jego instalację, należy wybrać inny typ akumulatora litowego Skyrich.

 

ŁADOWANIE: - System ładowania motocykla i ładowarka akumulatorów musi w toku ładowania ograniczać napięcie w zakresie między: 14,0V-15,0 V. Akumulatora nie można w pełni naładować o ile napięcie ładowania jest niższe niż 14,0 V. W przypadku, gdy napięcie ładowania jest wyższe niż 15,0 V, mogło by dojść do zniszczenia akumulatora. - Przed ładowaniem zawsze należy wyjąć akumulator z pojazdu. - Akumulator należy ładować za pomocą niższego prądu niż maksymalny dozwolony prąd do ładowania. Patrz tabliczka na akumulatorze. - Po naładowaniu należy pozostawić akumulator w spokoju przez 1-2 godziny. W przypadku, gdy napięcie jest niższe niż 12,4 V, ładowanie należy powtórzyć. - Należy zakończyć ładowanie w przypadku, gdy akumulator w jego trakcie nadmiernie się nagrzewa. Należy pozwolić akumulatorowi ochłodzić się, a następnie kontynuować ładowanie. - W celu ładowanie może zostać wykorzystana również automatyczna ładowarka do ołowianych akumulatorów, jednakże automatycznie nie może zostać włączany tryb odsiarczania ( desulafatacji ), aby nie doszło do uszkodzenia akumulatora. - Zalecana wartość prądu ładowania wynosi od 0,5 do 5 krotności ich pojemności. W przypadku zaistnienia tego rodzaju konieczności można ładować aż 10-krotnym prądem (do 90% nabicia dojdzie w przybliżeniu za 6 minut)

 

KONSERWACJA: Zaciski wejściowe należy utrzymywać w czystości i winny być one należycie dokręcone. W czasie długotrwałego odstawienia motocykla należy utrzymywać akumulator w stanie pełnego naładowania i odłączyć przewody doprowadzające motocykl do akumulatora. Przechowywany akumulator wytrzyma w stanie zdolności do startu w okresie aż 1 roku, ale nie może pozostawać podłączony do motocykla. Odstawienie motocykla bez odłączonych kabli od akumulatora grozi uszkodzeniem akumulatora. W przypadku, gdy napięcie akumulatora jest niższe niż 12,4 V, należy go ładować zgodnie z instrukcjami znajdującymi się na tabliczce akumulatora. Przybliżony stan naładowania akumulatora LiFePO4 został odzwierciedlony w poniższej tabeli:

 

Napięcie bez obciążenia V Pozostała pojemność %
14,340 100,00
13,300 90,00
13,270 80,00
13,160 70,00
13,130 60,00
13,116 50,00
13,104 40,00
12,996 30,00
12,866 20,00
12,730 10,00
9,200 0,00
   

Należy wystrzegać się spadku napięcia poniżej 12,86 V!

 

 

PRZECHOWYWANIE: Akumulator należy przechowywać nabity w przybliżeniu w 70%. Należy go przechowywać w suchym i czystym środowisku, w temperaturze od -20°C do +40°C. Należy wystrzegać się przechowywania go blisko źródeł ciepła (kocioł, piec, ogień, itd.).Akumulator należy łądować minimalnie raz na pół roku. W czasie manipulacji nie narażać akumulatora na uderzenia i nie rzucać nim. W czasie transportu należy go w dostatecznym stopniu zapakować, aby nie doszło do jego uszkodzenia. Nie składować ani nie transportować akumulatora wraz z łatwopalnymi, wybuchowymi metalowymi przedmiotami, itp.

 

UWAGI, ŚRODKI BEZPIECZEŃSTWA, PIERWSZA POMOC: Akumulator jest napełniany i izolowany przez producenta Skyrich. Z powodu konieczności zachowania bezpieczeństwa jego otwieranie w jakikolwiek sposób jest ZABRONIONE. Do akumulatora NIE WOLNO dodawać żadnych cieczy lub innych substancji. W przypadku, gdy dojdzie do wycieku elektrolitu z akumulatora i dostanie się on do oczu należy przepłukać je czystą, bieżąca wodą i natychmiast zgłosić się do lekarza po pomoc. Bez udzielenia pomocy lekarskiej oddziaływanie elektrolitu może skutkować trwałym uszkodzeniem oczu!

 

Akumulator LiFePO4:

- Nie podłączać do gniazdka.

- Dbać o poprawną biegunowość w toku podłączania do motocykla.

- Nie wywoływać zwarcia, nie podłączać do kontaktów.

- Nie rzucać nim, nie rozbijać go, ani nie uszkadzać w mechaniczny sposób.

- Nie używać w kombinacji z innymi akumulatorami.

- Nie należy go używać w przypadku, gdy wydziela on zapach, przegrzewa się lub jest zdeformowany.

- Nie próbować naprawiać akumulatora, który nie funkcjonuje.

- Przechowywać poza zasięgiem dzieci.

 

LIKWIDACJA: W żadnym przypadku niefunkcjonujący akumulator nie powinien być wyrzucany do kosza na śmieci, wraz z odpadami komunalnymi lub na wysypisko. Najpierw należy go zupełnie rozładować, a następnie oddać sprzedawcy lub dystrybutorowi.

 

ZALECENIE: Brak możliwości zapalenia w zimie? Spróbujcie na kilka minut włączyć światła. Pobór prądu zapewni rozgrzanie akumulatora, co przejawi się w formie łatwiejszego zapalenia motocykla.

 

ŁADOWANIE I ŁADOWARKI

 

Skyrich INTELIGENTNY litowy Prostownik Dla optymalizacji życia baterii litowych Skyrich zaprojektował dedykowanym inteligentną ładowarkę. Która to oceni stan baterii i wybiera odpowiedni program ładowania automatycznie. Posiada funkcję Odzyskiwanie od niskiej wartości napięcia. Stało prądowe i stało napięciowe ładowanie, i ładowanie konserwacyjne. Posiada zabezpieczenie przed zwarciem, ochrona odwrotnej polaryzacji i ochronę przed wysokim napięciem i wysokim prądem. 100V-240V 50 / 60Hz Wejście AC Szybkość ładowania 2A MAX Certyfikat: UL, CE, ROHS, TUV, SAA, FCC, CUL, PSE

 

INNE ŁADOWARKI

 

Tradycyjna ładowarka transformatorowa Jest to bardzo popularny ładowarka Bateria jest ładowana stałym pądem .Lepszej jakości ładowarki mogą automatycznie przełączać się w tryb ładowania wyrównującego, gdy akumulator osiągnie szczytową wartość napięcia naładowania. Więc może być również używany do obsługi akumulatora kwasowo ołowiowego. Aby można było nią naładować baterię litową Skyrich, proszę upewnić się, że ładowarka uzyskuje funkcję ograniczania napięcia. Inteligentne,

 

3-etapowe ładowarki Zaawansowana ładowarka, program ładowania 3-stopniowy: stały prąd ładowania, ładowanie stałym napięciem i ładowanie konserwacyjne. Ta ładowarka świetnie nadaje się do ładowania baterii Skyrich Lithium battery Ładowarki z odsiarczaniem Jest to profesjonalny prostownik zaprojektowany do odsiarczania baterii kwasowo ołowiowych, którym można odzyskać zaniedbaną zasiarczoną baterię za pomocą ładowania wysokim napięciem lub napięciem impulsowym. Procedura ta może uszkodzić baterię litową. Z tego powodu prosimy nie stosować tego rodzaju ładowarki do ładowarki baterii litowej Skyrich.

 

Uniwersalna ładowarka. Ta ładowarka oferują wiele opcji zmienne prądy ładowania. To sprawia, że ​​możliwe jest szybkie ładowanie, ponieważ są dostępne różne szybkość ładowania. Ponieważ nasza bateria litowa jest zaprojektowany na wysoką wydajnością z możliwością awaryjnego szybkiego naładowania 10C. Oczywiście lepszą metodą szybkiego ładowania jest zawsze niższa wartość pradu 5C. Rekomendowaną wartość można znaleźć na etykiecie baterii.

 

Kluczowy punkt: Najważniejsze: upewnij się, że podczas ładowania napięcie zawsze pozostaje poniżej 15,0V. Prąd ładowania niższy niż 5C lepiej wpływa na maksymalną moc baterii i jej długość życia.

 

 

 

 
 
 
 
  • Dodaj link do:
  • digg.com
  • delicious.com
  • wykop-pl
  • facebook.com